Ярослав Дубневич та Станіслав Лєсніков: вертикаль впливу на Укрзалізницю

Джерело в Уряді передало БізнесЦензор схему кадрової залежності менеджерів ПАТ «Укрзалізниця» (УЗ) від впливових бізнесменів та взагалі маловідомих осіб.

Деякі схеми зав’язків доволі відомі. Загалом менеджерська структура на УЗ концентрується в 4 гілках. Перша — офіційна команда голови правління Войцеха Балчуна, який завів в правління чотирьох поляків.

Інші три так чи інакше пов’язані з президентом Петром Порошенко. Офіційний вплив на УЗ має профільний віце-прем’єр Володимир Кістіон — креатура голови Уряду Володимира Гройсмана, який поки що входить в команду Порошенко.

Менш легалізований, але інституційно обгрунтований вплив має Ярослав Дубневич — голова профільного комітету у Верховній раді, народний депутат від президентскої фракції БПП.

Остання гілка зав’язана на Станіслава Лєснікова, якого пов’язують з Адміністрацією президента. Його вплив на УЗ ніяк інституційно не закріплений.

Ярослав Дубневич і колійна корпорація

В правлінні УЗ працює кадровий залізничник Сергій Михальчук. Його призначенню сприяв Ярослав Дубневич – народний депутат від БПП, голова комітету Ради з питань транспорту та співвласник «Корпорації КРТ» (Колійні ремонтні технології).

Як повідомляв український Forbes в 2012 році, підприємства Ярослава Дубневича та його брата Богдана, є крупними постачальниками запчастин для колій. Протягом 2008 – 2011 років УЗ очолював Михайло Костюк. Він був власником патенту на кріплення Дубневичів та отримував роялті від КРТ, коли той постачав їх УЗ.

Тепер, завдяки Михальчуку, Дубневичі мають змогу і далі продавати УЗ запчастини, необхідність яких міністр інфраструктури Володимир Омелян ставить під сумнів. За його словами орієнтовна вартість закупівель в компаній Дубневичів в 2016 році склала близько мільярда гривень.

За штатним розписом Михальчук контролює департамент матеріально-технічного забезпечення, будівельний департамент та Центр управління промисловістю. Саме в його сфері відповідальності знаходяться закупівлі УЗ.

Станіслав Лєсніков – загадковий росіянин

Ще одна вертикаль, яка викликає багато питань – вплив на «Укрзалізницю» загадкового громадянина РФ Станіслава Лєснікова. Про нього в інтерв’ю БізнесЦензор розповідав міністр інфраструктури Володимир Омелян.

«Мені скаржаться, що ним сформована ціла вертикаль із заступників начальників регіональних залізниць, — каже Омелян — Хто всі ці люди? Чим вони займаються? Які досягнення по боротьбі з корупцією або в реформуванні? Чи готові вони покласти результати на стіл?»

Інтереси Лєснікова в УЗ впроваджує Сергій Шут, якого було призначено радником голови правління УЗ ще за минулого керівника — Олександра Завгороднього.

Як повідомляв український Forbes в 2012 році, Шут є бізнес-партнером Олександра Матковського – двоюрідного брата Владислава Каьсківа, що за часів Віктора Януковича очолював Держагентство з інвестицій та управління нацпроектами.

Разом вони створили схему, за якою Держагентство за великі кошти мало викупити земельні ділянки у Шута і Матковського для будівництва об’єктів під Зимню олімпіаду.

Як вже повідомляв БЦ, Шут добився призначення людей з колишнього оточення Каськіва заступниками по реформуванню на всіх шести українських залізницях.

Одного з них в листопаді 2016 року на конкурсі було обрано державним секретарем Мінінфраструктури. Це Андрій Галущак, який за протекцією Шута був заступником по реформуванню голови Львівської залізниці.

В 2011 році Галущак обіймав посаду заступника директора ДП «Інвест-Україна» та заступника керівника ДП «Національний проект» LNG-термінал «. За даними слідства, держагентство Каськіва через підконтрольну «Державну інвестиційну компанію» надало цьому підприємству позику для реалізації національних проектів.

Слідчі відзначають, що фактично гроші були виведені в тіньовий оборот: перераховувалися на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, і легалізовувались шляхом придбання значної кількості земельних ділянок.

Докладно про те, як з одного боку Дубневич та Михальчук, а з іншого Лєсніков і Шут впливають на УЗ, дивіться у схемі.

Корупційні ризики в "Укрзалізниці". Інфографіка 02

Источник:  biz.censor.net.ua

Next Post

Игорь Сало - теневые схемы донецкого олигарха

Сб Фев 18 , 2017
О блокаде неподконтрольных территорий Донецкой и Луганской областей сегодня не говорит только ленивый. Кто-то такую форму народного протеста одобряет, а вот высшие чины – категорически против. И даже запугивают украинцев энергетическим коллапсом с веерными отключениями электричества.