Укравтодор та очевидний корупційний зв’язок

Заключна частина дослідження тендерів Укравтодору за березень-квітень 2020 року присвячена виявленню зв’язку між конкурентністю торгів і цінами на основні будівельні матеріали, які переможці зашивають у свої кошториси.

Зв’язок є і він дуже очевидний.

Зазвичай Укравтодор дуже рідко публікує в «Прозорро» кошторисні ціни на асфальт та щебінь, на які припадає більше половини(!) всієї ціни ремонтних тендерів, а відтак саме в цих будматеріалах і ховається найбільший шмат маржі. Це приховування заважає «Нашим грошам» та нашим колегам-розслідувачам регулярно фіксувати факти завищення цін. Але інколи на старуху трапляється проруха, і тоді ми отримуємо очевидні свідоцтва різних цін.

Цього разу нам вдалось встановити ціни у тендерах, де в результаті конкуренції чи її відсутності на торгах ціна переможця аукціону впала по відношенню до очікуваної ціни Укравтодору на 33%, 11%, 8% і 2%. Дві найменші з цих знижок належать лідерам картелю, об’єднаного під дахом Національної асоціації дорожників України. А дві більші знижки – звичайним гравцям ринку.

Порівнювати будемо попарно, оскільки в різних тендерах сам Укравтодор виставляє різні марки щебеню та асфальту, які некоректно порівнювати між собою. У цих простих табличках ви побачите, що різкий скачок ціни відбувається при переході з конкуренції між звичайними гравцями ринку до картелю. Коли картель залишається сам на сам з собою, то від формальної кількості учасників торгів вже майже нічого не залежить. А значить є два великі питання до керівника Укравтодору Олександра Кубракова і його кураторів з оточення Володимира Зеленського:

  • Навіщо ви зашиваєте в очікувану вартість тендерів очевидно завищені ціни будматеріалів – ради відкату чи будемо гратись в незізнанку?
  • Вам хоч трохи соромно, що ви намагаєтесь обмежити конкуренцію у тендерах, яка єдино і дозволяє державі економити на мільярдних видатках на ремонт доріг?

А тепер наочні докази.

Найдешевший проти дорожчого конкурента

ПП «Автомагістраль» – 33,0% падіння на аукціоні з 4 учасниками ПАТ «Хмельницьке ШБУ №56» – 11,1% та 3 учасники тендеру Приріст, %
Асфальтобетон щільний крупнозернистий, що застосовується у нижніх шарах покриттів, тип А марка 1 1790 2299 28
Щебенево-мастиковий асфальтобето ЩМА-20 2313 3268 41
Щебінь з природного каменю фракція 20-40 мм, марка М1000 і вище 267 410 54
Щебінь з природного каменю фракція 40-70 мм, марка М1000 і вище 261 421 61

 

Дорожчий конкурент проти ще дорожчого картеліста

ПАТ «Хмельницьке ШБУ №56» – 11,1% та 3 учасники тендеру ТОВ «Автомагістраль-Південь» – 7,9% та 2 учасники тендеру Приріст, %
Асфальтобетон пористий, що застосовується у нижніх шарах покриттів, крупнозернистий марка 1 2250 2945 31
Щебінь з природного каменю фракція 20-40 мм, марка М1000 і вище 410 1100 168
Щебінь з природного каменю фракція 40-70 мм, марка М1000 і вище 421 1133 169
Щебенево-піщана суміш С-7 369 1312 256

 

Ще дорожчий картеліст проти найдорожчого картеліста

Автомагістраль-Південь – 7,3% при 5 учасниках тендеру (всі крім одного з картелю ТОВ «Ростдорстрой» – 1,9% при трьох учасниках тендеру (всі з картелю) Приріст, %
Суміші  асфальтобетонні  гарячі  щільні,  що  застосовуються  у  верхніх  шарах  покриттів,дрібнозернисті, тип А, марка 2 2 760 2760 0
Суміші асфальтобетонні гарячі, ЩМАС-20 3 400 3 400 0
Щебенево-піщана суміш С-7 900 1347 50

 


Источник:  nashigroshi.org

Next Post

Неэффективное управление государственными активами, возведенное в квадрат

Пт Май 1 , 2020
Эффективность управления государственными активами в Украине всегда вызывала вопросы. Яркий пример того, как не нужно это делать, демонстрирует нынешнее руководство Фонда госимущества, которое увольняет действенных менеджеров. Причем, делая это с нарушениями. Зачем это делается, читайте в материале Lenta.UA.