Картель «легально» узурпував тендери Укравтодору?

У перші два весняні місяці будівельного сезону в Україні нарешті провели достатню кількість тендерів на ремонт доріг, щоб з впевненістю констатувати тенденції. Сьогодні перша:Картель узурпував тендери Укравтодору

У березні-квітні 2020 року на ремонт та експлуатаційне утримання доріг в Україні провели тендери на 24,26 млрд грн. З цієї суми невелика група фаворитів Укравтодору, об’єднаних під дахом Національної асоціації дорожників України, отримала левову частку – 20,40 млрд грн., або 85%.

Решту 15% отримали або регіональні фаворити накшталт «Славдорстроя» в Донецькій області чи «ШБУ-77» в Закарпатській, або компанії, що прорвались на тендери через заточки Укравтодору після їх оскаржень в АМКУ – наприклад «Рома» чи «Мікстрансбуд».

Найбільші дорожні підрядники у березні-квітні* (жирним виділено членів НАДУ)

Квітень, грн Березень, грн Загалом, грн
«Onur taahhut» 0 11 918 000 000 11 918 000 000
ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» 1 821 711 813 1 171 959 331 2 993 671 144
ТОВ «Автомагістраль-Південь» 2 829 432 097 0 2 829 432 097
ТОВ «Ростдорстрой» 816 990 000 0 816 990 000
ТОВ «Техно-Буд-Центр» 580 825 773 229 258 300 810 084 073
ТОВ «Славдорстрой» 343 546 444 325 975 100 669 521 544
ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» 629 066 318 0 629 066 318
ПП «Рома» 0 438 043 000 438 043 000
ТОВ «СУНП «Автострада» 0 403 499 000 403 499 000
ТОВ «Еко-буд-трейд» 354 193 706 0 354 193 706
ТОВ «СТЛ+М» 154 200 000 199 920 000 354 120 000
Консорціум «Мікстрансбуд» 274 999 999 0 274 999 999
ТОВ «ШБУ-77» 239 657 754 0 239 657 754
ПП «Будгарант-7» 237 485 526 0 237 485 526
ПрАТ «Хмельницьке ШБУ №56» 226 342 987 0 226 342 987
ТОВ «ШБУ № 14» 0 219 279 575 219 279 575
ДП «Екранбуд» ТзОВ «Екран» 0 218 369 999 218 369 999
ТОВ «Шляховик-Т» 0 212 500 000 212 500 000
ТОВ «Березівкаагрошляхбуд» 208 680 000 0 208 680 000
КП М. Харкова «Шляхрембуд» 0 202 663 928 202 663 928

*В таблицю попали компанії, що отримали підряди на 200 млн грн і більше. До аналізу з системи «Прозоро» було взято контракти більші від 20 млн грн.

Нагадаємо, з початку 2020 року Укравтодор впровадив у своїй тендерній документації дуже жорсткі вимоги до учасників ринку. За словами голови відомства Олександра Кубракова, вони спрямовані на обмеження кількості компаній, що можуть брати участь у ремонті великих трас. Обмеження полягають у наступному:

  • Якщо у тендері на капремонт державної траси треба виконати певні види робіт на 1 млрд грн, то учасник повинен довести, що у останні 3-5 років виконував такі самі види робіт у обсязі 100% саме по угодам на капремонт державних трас (а не регіональних чи територіальних). Заточка полягає у тому, що у цей період Укравтодор з власних причин дуже рідко проводив тендери на капремонт доріг, обмежуючись поточним середнім ремонтом. А ті підряди по капремонту/реконструкції що були – були отримані саме лідерами картелю.
  • Доводити досвід виконання аналогічних робіт можна тільки по контрактам, які виконані на 85%. Заточка полягає у тому, що основною причиною невиконання підрядів є відсутність фінансування з боку Укравтодору. Тобто здебільшого замовник сам регулює у яких підрядників буде подолано 85% рубіж, через який не пролізав навіть член НАДУ «Альтком».
  • Укрупнення капремонтних підрядів до сум понад півмільярда гривень. Заточка аналогічна попереднім – потрібно назбирати велику кількість виконаних контрактів, тоді як їх має обмежена кількість фірм.
  • Підтверджувати виконання контрактів потрібно відгуками від замовника, отриманими на момент оголошення тендеру, на який цей відгук потрібно надати. Заточка полягає у тому, що відгуки надають регіональні філії Укравтодору, а самі ці відгуки ніяк не регламентовані. Тож якщо Укравтодор не бажає, аби певна компанія потрапила на його тендер наприклад у Кіровоградській області, то фірма може з запізненням отримати відгук від філії Укравтодору у Запорізькій області по контракту, який вона збирається подати на кіровоградські торги.
  • Мати асфальтобетонний завод на відстані до 150 км від місця ремонту вже на момент оголошення тендеру. Заточка полягає у тому, що таким чином фірми ставляться у залежність від власників стаціонарних АБЗ. Якщо ці власники з певних причин чи домовленостей не захочуть укладати угоди з учасником торгів про гарантію поставок йому асфальту, то фірма не зможе взагалі взяти участь в тендері. Навіть якщо вона має мобільний АБЗ, який зараз знаходиться в іншому регіоні, але його можна швидко перевезти на місце нового ремонту у випадку перемоги.

Ці заточки є антиконкурентними і Антимонопольний комітет зайняв однозначну позицію – зносити дискримінаційні вимоги, якщо до Тендерної колегії надходять на них скарги. Відтак картелю і Укравтодору доводиться йти на певні домовленості з окремими скаржниками, аби вони відкликали обгрунтовані скарги.

У наступній публікації про те як кількість справжніх конкурентів на тендерах Укравтодору відображається на економії державних коштів.

источник:  nashigroshi.org

Next Post

Виталий Кличко активно готовится к мэрским или президентскми выборам?

Ср Апр 29 , 2020
Аппарат Киевской горгосадминистрации (КГГА) объявил о намерении приобрести 1500 наручных часов на общую сумму 3,8 млн гривен. Проведение аукциона запланировано на 5 мая 2020 года. От главы КГГА потребовали пояснить целесообразность такой покупки во время карантина и экономического кризиса.