Артем Гриненко: шановний експерт в «розпилі» бюджетних коштів

Колишній юрист-бытовик з Єнакієвого Артем Гриненко планує стати ключовим людиною в дорожній галузі і “пиляти” багатомільярдні бюджетів на ремонти та експлуатацію українських автомагістралей. Для цього він створив кишенькову “Всеукраїнську дорожню асоціацію”, в яку під виглядом шляховиків увійшли його компанії і фігурантів корупційних скандалів.

“Артем-юрист”, Донецьк і “потрібні” зв’язки

Це сьогодні Артем Гриненко — “шановний експерт” в дорожній галузі, який ходить на ефіри і роздає інтерв’ю, критикуючи плани уряду щодо будівництва нових та ремонту існуючих автошляхів. Але ще буквально якихось 15 років тому про нього не знали не тільки в Києві, але навіть у рідному Єнакієвому. А адже саме там він вперше навчився загортати сумнівні оборудки в красиву обгортку.

В далекому 2007 році 23-річний випускник Донецького національного університету за спеціальністю «право» Гриненко створює свою юридичну контору. Під гордим, але банальною назвою «Феміда» ховається організований на квартирі на околиці Донецька офіс. Його єдиний співробітник — вказує свій контакт як «Артем юрист» та «Артем Олександрович» — займається побутовим «решаловом»: узаконення перепланувань, супровід угод з нерухомістю, спори з банками і податковою. Майже як прем’єр Гончарук, який в кращі роки підробляв на мітингах проти Нацбанку і в масовці псевдопопулярных передач. Через якийсь час контора «Артема-юриста» знаходить золоту жилу — і з гордістю вказує на своєму сайті, що займається державними закупівлями. “Добірка тендерів для конкретного підприємства, підготовка тендерної пропозиції, весь пакет документів, оскарження результатів тендеру в АМК”, — в майбутньому саме цей напрямок стане основою для схем Гриненко.

У біографії Гриненко в роки правління Віктора Януковича зяє серйозний пробіл. Ще в середині 2013 року “Феміда-схід” займається юридичним ширвжитком у вигляді послуг з отримання свідоцтва платника ПДВ. Але вже в 2014 Гриненко виринає на поверхню як помічник скандально відомого Артура Герасимова. Очевидно, що юрфірма взагалі могла бути лише прикриттям, а насправді Гриненко все це час покривав незаконну діяльність Герасимова і його оточення.

Читайте також:   Суд втретє переніс розгляд справи Приватбанку

А покривати було що. Майбутній представник президента Порошенко в парламенті, Герасимов вперше потрапив у новини зі скандалом ще на виборах 2012 у Раду. За дивним збігом обставин, голова київської маркетингової компанії вирішив балотуватися від «Команди Шахова» — мутного політичного проекту, за різними даними, пов’язаного з сумно відомої ОЗУ під контролем міжнародного мафіозі Семена Могилевича. Чи потрібно додавати, що багато учасників цієї організації активно підтримували сепаратистів і проросійські банди, а Герасимов і зовсім засвітився на співпрацю з «ополченцем» Ігорем Безлером — той очолював службу безпеки кандидата.

Справи дорожні

Після того, як «ера донецьких» в країні стрімко згорнулася, Гриненко разом зі своїм шефом різко змінюють прапори і відправляються будувати кар’єру в Києві. Єнакіївський юрист, ще не відзначив 30-й день народження, стає помічником Герасимова в парламенті. А після і зовсім радником міністра інфраструктури Андрія Пивоварського. Очевидно йшлося про цілеспрямоване лобізмі інтересів компаній, на які вкаже Герасимов. Саме за його квотою в 2016 році 32-річний Гриненко стає керівником ДАК «Автомобільні дороги України» — однієї з найбільших держкомпаній, відповідальних за дорожнє будівництво та перерозподіл коштів між приватними підрядниками. В цей же час, щоб отримати «профільну» корочку магістра за автодорожньої спеціальності, Гриненко поспіхом починає «навчання» в провінційному університеті водного господарства у Рівному.

“Автомобільні дороги” об’єднують всі облавтодори України. Останні і освоюють значну частину мільярдів на дорожнє будівництво, так і самі проводять тендери на закупівлю асфальту та інших будматеріалів за неймовірними цінами. А “Артем-юрист”, як ми вже знаємо, ще в Донецьку набив руку на “правильної” роботи з тендерами.

Поступившись кріслом голови ДАК інший «шістці» Герасимова, Роману Косинскому, Гриненко впритул зайнявся тендерними іграми. Цього разу — під красивою обгорткою «Всеукраїнської дорожньої асоціації».

Читайте також:   Суд відсторонив Мангера від посади

Операція «Асоціація»

Створена Гриненко кишенькова організація хвалиться піарним сайтом і красиво сверстанными презентаціями про «європейський вибір» і бажання стати чи не головним органом самоврядування в дорожній галузі. Але якщо уважніше вчитатися в пафосні гасла, стає очевидно, що основна мета «Асоціації» Гриненко — не представництво інтересів автодорожньої індустрії, а заробляння грошей не найбільш прозорим шляхом.

Сторінка «Послуги» на сайті організації ледь не дослівно дублює пропозиції фірми «Артема юриста» з далекого донецького минулого: допомога в підготовці тендерних пропозицій, скарги в Антимонопольний комітет. А також ледь завуальоване пропозицію організовувати тиск на тендерні комітети для вибору потрібного учасника «із залученням громадськості, експертів і ЗМІ».

Ще цікавіше — перелік учасників цієї «Асоціації» — це суцільно фігуранти корупційних схем. Наприклад, права рука Гриненко — Микола Скоростецький є його партнером по компанії «Автомагістраль«.

Сам Скоростецький в 2005-07 керував Службою автодоріг у Київській області, нині ж його конторі регулярно дістаються ласі підряди від держави. Тільки в грудні минулого року компанії дісталися контракти на 2,4 мільйона гривень. Про «якість» роботи «Автомагістралі» красномовно говорить безліч позовів з вимогою виправити недоліки зроблених доріг, а то і зовсім кримінальні справи, вменяющие одного з чільних членів «Асоціації» розкрадання коштів. Особливо активна компанія на Київщині, де у Скоростецького залишилося чимало зв’язків, і на Житомирщині, де «пиляє» бюджети разом з «Житомирським автодором» одного з місцевих екс-чиновників.

На Волині підряди на будівництво доріг успішно «освоює» ще один заступник Гриненко, Юрій Ольховий через підконтрольну фірму «Луцькавтодор». В самому Луцьку не раз скаржилися на те, що дороги в місті залишаються в жахливому стані, тоді як підприємство заробляє мільйони. Більше того, компанія не попоховала відібрати у міста за борги цілий профілакторій. Не соромиться компанія Вільхового і «кидати» партнерів — правда, стикаючись з зубрами побільше, в суді підтискає хвіст і повертає борги.

Читайте також:   КНДР може до кінця року запустити ракету великої дальності

Ще одна дивна контора, «ВВВ Монтаж» — зі статутним капіталом в жалюгідні тисячу гривень. Пов’язана з нинішнім головою Рівненської ОДА Віталієм Ковалем і формально записана на кримчанина компанія отримує мільйони на ремонт доріг… в Рівненській області! Загальний обсяг тендерів, які виграла “лавка” з уставником в 1000 грн. — 450 млн грн. А ще компанія не гребує захопленням земельних ділянок інших фірм, втягуючись з ними тривалі судові тяжби.

Інші учасники асоціації мають дуже віддалене відношення до дорожнього будівництва. Серед засновників — постачальники палива, будівельники будівель, консалтингові компанії, торговці технікою, бурильним обладнанням. Загалом — дуже “репрезентативна” компанія як для організації, що претендує на лідерство в галузі.

Враховуючи таке минуле Гриненко і його теперішнє оточення, навряд чи можна сумніватися, що і сьогодні «Артем юрист» використовує всі доступні засоби, щоб і далі отримувати привабливі держпідряди на будівництво доріг. Його «Асоціація» по суті і створена для одержання доходів — тіньових і не тільки. Контора Гриненко обіцяє своїм учасникам піар-супровід і зв’язки з органами влади. І, треба розуміти, мова знову йде не про будівництво якісних доріг, а про чергові схемах «розпилу» дорожніх бюджетів.

Источник:  povin.com.ua

Next Post

Геннадій Бобов заплатить копійки за недекларування сотень мільйонів

Пт Фев 28 , 2020
Вищий антикорупційний суд затвердив угоду про визнання винуватості у справі колишнього нардепа Геннадія Бобова.